CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

29 octombrie 2008

Ti-am zis oare?

Ti-am zis oare?
Pe coperta "Scrisorilor imaginare" ale lui Octavian Paler pare a fi imortalizata marea, dinspre 2 mai spre vama veche. cu faleza ei inalta si plaja ingusta si plina de scoici putrezite si straturi de alge si miros de melci si brize gretoase. Cand mergi descult pe acolo poate oricand veni un val imens si n-ai cum sa scapi. poti fi amestecat cu alge care-ti intra in gura si automat le inghiti si poti chiar innota printre calutii de mare carnivori. poti inghitii multa apa sarata, pana ti se umple stomacul si te pisca nasul. poti sa fi izbit de bolovanii imensi si alunecosi. si poti fi zgariat de scoicile fierbinti sau de cochiliile de melci.
pe drumul din 2 mai in vama veche exista o singura scara din pietre care urca faleza. daca mergi pe plaja descult poate oricand veni un val imens si n-ai cum sa scapi. poti fi amestecat cu alge care-ti intra in gura si automat le inghiti ....

Jocul - Octavian Paler

Mai am o scoica si cateva pietre,
cum sa cladesc din ele o mare
si-un tarm unde sa stau pe nisip
si cum sa ma conving ca am fost pe un asemena tarm
urmarind fericit o pasare
care acum nu ma mai lasa sa dorm?
O scoica si cateva pietre
si un nume ciudat
pe care nu-l intelege nimeni
si speranta mea de-a ajunge
sa nu-l mai inteleg nici eu intr-o zi.
Sarbatoarea s-a terminat,
imi astept pedeapsa langa tribunele goale,
dar eu am vazut arzand la amiaza un nor
si-am auzit cantecul care ingenunchia caii salbateci,
iti spun, tarmul acela nu-i simpla poveste,
eu am vazut norul si i-am ascultat cantecul
si inainte de a ma invinge
soarele m-a facut fericit.

3 vorbe:

Anonim spunea...

...si poti chiar innota printre calutii de mare carnivori. poti inghitii multa apa sarata, pana ti se umple stomacul si te pisca nasul. poti sa fi izbit de bolovanii imensi si alunecosi. si poti fi zgariat de scoicile fierbinti sau de cochiliile de melci.
pe drumul din 2 mai in vama veche exista o singura scara din pietre care urca faleza...

Anonim spunea...

Interviu cu Dumnezeu


de Octavian Paler [Octavian_Paler ]




-Ai vrea sa-mi iei un interviu? deci…..zise Dumnezeu.
-Daca ai timp.… am raspuns eu.

Dumnezeu a zâmbit, spunând:
-Timpul meu este eternitatea. Ce intrebari ai vrea sa-mi pui?

-Ce te surprinde cel mai mult la oameni?

Dumnezeu a raspuns:

-Faptul ca se plictisesc de copilarie, se grabesc sa creasca, apoi iarasi tânjesc sa fie copii; că îsi pierd sanatatea ca sa faca bani si apoi îsi cheltuiesc banii ca sa-si refaca sanatatea; faptul ca se gandesc cu teama la viitor si uita prezentul iar astfel nu traiesc nici prezentul nici viitorul; ca traiesc ca si cum nu ar muri niciodata si mor ca si cum nu ar fi trait.

Dumnezeu mi-a luat mana si am stat tacuti un timp. Apoi am intrebat:

-Ca un parinte, care sunt câteva din lectiile de viata, pe care ai dori sa le învete copiii Tai?

-Sa invete ca dureaza doar cateva secunde sa deschida rani profunde in inima celor pe care ii iubesc si ca dureaza mai multi ani ca acestea sa se vindece; sa invete ca un om bogat nu este acela care are cel mai mult ci acela care are nevoie de cel mai putin; sa invete ca exista oameni care ii iubesc dar pur si simplu nu stiu sa-si exprime sentimentele; sa invete ca doi oamnei se pot uita la acelasi lucru si ca pot sa-l vada in mod diferit;
sa invete ca nu este suficient sa-i ierte pe ceilalti si ca de asemenea trebuie sa se ierte pe ei insisi.

-Multumesc pentru timpul acordat..am zis umil. Ar mai fi ceva : ce ai dori ca oamenii sa stie ?

Dumnezeu m-a privit zâmbind şi a zis:
-Doar faptul ca sunt aici, intotdeuna…

Anonim spunea...

tavi paler asta e cumva frate cu nicu? ...ca si ala e poet...